Seopaslauga.lt

Meta aprašymai: kam reikalingi ir kaip rašyti

meta duomenys
0 220

Du terminai, kurie dažnai šmėžuoja įvairiuose straipsniuose apie SEO: MetTitle ir MetaDescription. Kas tai yra? Kam jie reikalingi, kodėl jiems skiriama tiek daug dėmesio?

Pabandysime paprastai paaiškinti šių dviejų terminų reikšmę ir naudojimo aplinkybes.

Kad viskas būtų paprasčiau, įsivaizduokime knygyną arba biblioteką su tūkstančiais knygų. Knygos sudėliotos taip, kad būtų matoma nugarėlė ir galinis viršelis, kuriame dažniausiai pristatoma knyga ir autorius. Panašiai yra ir su interneto puslapiais.

MetaTitle yra puslapio pavadinimas, kurį duoda autorius. Pagal jį knygyno lankytojas sprendžia, ar tai gali būti jam įdomu.

MetaDescription yra tas 2-3 sakinių aprašymas, apie ką yra knyga ir kas toks ją parašė. Perskaičius jį turėtų būti aišku, ar verta paimti knygą į rankas iš viso ir ją pavartyti.

Google labai svarbus yra MetaTitle – puslapio pavadinimas. Jame turėtų būti raktiniai žodžiai ar frazė. Pavadinimas turėtų būti glaudžiai susijęs su tame puslapyje esančiu turiniu.

MetaDescription Google nelabai svarbus, nes jis turėtų būti svarbesnis skaitytojui. Google stengiasi būti neutralus ir nepiršti savo nuomonės, nebent jam už tai sumokama (AdWords reklama).

Gal šios aliuzijos į knygas padės suprasti, kas yra šie du terminai…

Šiandien mūsų tikslas – plačiau pristatyti metaaprašymą – MetaDescription. Kuo jis svarbus ir ypatingas. Jau minėjome, kad SEO prasme MetaDescription nėra svarbus. Tai reiškia, kad jis neturi jokios įtakos puslapio pozicijai. Svarbiausias jo uždavinys – sudominti lankytoją. Net jei rezultatas rodomas 10 vietoje puslapio apačioje, yra daug šansų, kad jis bus paspaudžiamas, jei MetaDesription bus intriguojantis, reklaminis.

Reklamai vietos čia tikrai pakanka. Visai neseniai Google padidino metaaprašymo apimtį iki 320 simbolių su tarpais. Tai, grubiai tariant, yra 70-80 žodžių arba 2-4 sakiniai. Su tokiu kiekiu teksto jau galima aiškiai parašyti, kas yra svarbiausia. Maža to, jame gali būti pateikiama reklaminė informacija. Ją perskaitęs paieškos naudotojas gali iš karto suprasti, kas puslapyje yra siūloma ir ar jam tai įdomu.

Kaip rašyti Metaaprašymus, kad juos spaustų?

Esminis klausimas rašytojams. Kaip tas nedidelis tekstas turi būti parašytas, priklauso nuo srities, kurią pristato puslapis. El. parduotuvėje tai bus vienas stilius, verslo paslaugų puslapyje – kitas. Pateikiame kelis patarimus, kaip parašyti veiksmingą metaaprašymą.

  1. Liepiamoji nuosaka. Pasakykite skaitytojui, ką jam daryti. Pavyzdys: „Spauskite čia ir sužinokite, kaip ši prekė gali pakeisti jūsų gyvenimą į gerą…“. Tai vadinamas kvietimas veikti (Call to action), kuris turėtų būti ir pačiame puslapyje.
  2. Tai yra specialus pasiūlymas, jei puslapis kažką parduoda. Pavyzdys: „Tik gegužės mėnesį ši palaidinė kainuoja net 75 proc. pigiau – nuo 7,99 €“. Jei puslapis neparduoda, gali būti panaudojamas UMP, pavyzdžiui „Patikimi partneriai, galintys net iki 25 proc. sumažinti jūsų biuro išlaidas kanceliarinėms prekėms“.
  3. Raktinis žodis. Jis nebūtinas, tačiau pageidautinas, nes Google kartais jį paryškina, o tai užkabina dėmesį. Bet neturėtų būti vien tik raktinių žodžių krūva. Tai prastas skonis ir netvarkingas puslapis. Google vis tiek dėl to nekeis puslapio pozicijos.
  4. Įmonės pavadinimas/prekės ženklas. Net jei ir lankytojas neužeitų į jūsų puslapį, bet jis gali žinoti, ką siūlote. Reikia įtraukti prekės ženklą ir įmonės pavadinimą į metaaprašymą. Įmonės pavadinimas būna MetaTitle, tačiau ne visada. Pakartoti nepakenks.
  5. Galima paminėti naudą, kurią lankytojas gaus užėjęs į puslapį. Pavyzdys: „Spauskite čia ir sužinokite, kaip galite uždirbti daugiau ir pasiekti savo keliamus tikslus vos per 6 mėnesius“.

Venkite tikslių datų metaaprašyme. Nebent puslapis bus nebeaktyvus praėjus tai datai. Labai nesmagu skaityti pasiūlymus, kurie buvo aktualūs prieš 2 metus. Vietoj to naudokite mėnesius ar savaites. Tai sudomins lankytojus. Pasiūlymo ribotas laikas yra klasikinis rinkodaros triukas, kaip ir 0,99 € kaina vietoj 1 €.

Paeksperimentuokite su keliais metaaprašymais. Pasižiūrėkite, kuriuos spaudžia geriau. Tada tą ir palikite. Google pozicijų nekeičia, jei kaitaliojate MetaDesription. Tiesa, MetaTitle nelieskite. Jo pakeitimas gali turėti tiek teigiamos įtakos paieškos pozicijai, tiek neigiamos.

Jei Metaaprašymo neparašysite, Google ima puslapio tekstą nuo pradžių. Kartais kodas būna suveltas ir paimamas meniu, o ne tekstinis laukas. Tada metaaprašymas tikrai nesuteikia nei privalumų, nei reputacijos. Prižiūrėkite bent jau pagrindinių puslapių (pirmas ir antras meniu lygis) metaaprašymus. Tai svarbu.

Komentarai
Kraunama...